• Home
    • Help
    • Zoeken

Welcome Guest ( Inloggen | Registreren )

Forumoverzicht

Het is 07 sep 2010, 14:10

Forumoverzicht » De Baby-Benz » Baby-Benz Algemeen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

sportonderstel

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  Pagina 1 van 2
     [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
      Afdrukweergave Vorig onderwerp | Eerste ongelezen | Volgend onderwerp 
    Auteur Bericht
    cees
     Berichttitel: sportonderstel
    Nieuw berichtGeplaatst: 09 maart 2010, 18:06 
    Nieuw Lid
    Nieuw Lid

Type Mercedes: A-klasse
    Provincie: Zuid Holland (Nederland)

ik heb onlangs een A-160 avantgarde besteld, kan echter deze week nog de uitrusting wijzigen,
    overweeg het sportpakket erbij te nemen, optisch fraai, alleen het straffere, verlaagde onderstel lijkt me minder aantrekkelijk,
    uiteindelijk wil je een A mede om zijn hogere instap en zit, het is een beetje onlogisch om dan te gaan verlagen, anders kun je wel meteen bijv. een audi a3 aanschaffen,
    graag hoor ik jullie mening over het rijden met het sportonderstel, is het werkelijk zo spartaans of blijft het toch een mercedes!, rij nog even in een toyota.
    vriendelijke groet,
    cees

Profiel E-mail  

Peter&Iris
     Berichttitel: Re: sportonderstel
    Nieuw berichtGeplaatst: 09 maart 2010, 19:31 
    Pro
    Pro

Wat voor Baby-Benz bezit u?: W 169 fl
    Provincie: Utrecht (Nederland)

Hoi Cees,

Gefeliciteerd met de A !
    Persoonlijk vind ik, zoals je zelf al schrijft, het niet bij het karakter
    van de auto horen.

Stel je zou een A200 (turbo) nemen dan heeft sportieviteit een hogere waarde.

Juist de A160 (wat eigenlijk een A150 is gezien de motor) is veel meer toegespitst op comfort.
    Daarbij past een stugger onderstel niet (mijn mening). Heeft ook weining meerwaarde omdat het onderstel zelf al uitstekend overweg kan met de overige rijeigenschappen.
    Om je te overuigen van het nut of geen nut zou je bij de dealer gewoon een proefrit moeten maken. Maar ik denk dat je snel zal besluiten om het onderstel te laten zoals het is.

Voor de meerprijs zou je mogelijk wat andere extra's kunnen nemen waarmee je het gemak van de auto nog meer kan toespitsen.

(ps wat is de meerprijs? en welke mogelijke toevoegingen heb je besteld?)

Groet
    Peter.

Profiel  

cees
    Nieuw berichtGeplaatst: 09 maart 2010, 21:09 
    Nieuw Lid
    Nieuw Lid

hallo Peter,
    het is erg leuk om zo snel een ter zake doend en 'helaas' sterk overtuigend advies te krijgen!
    bij de turbo moet het natuurlijk, het ging mij meer om de 17"sportvelgen en andere details in het interieur,
    het is een A-160 berggrijs 5 drs blue efficiency avantgarde; de extra's zijn: het business class pakket voor 495,- euro (metallic, audio 20, blue tooth, stoelcomfortpakket vloermatten), active parking, cruise control , electr. verst. buitenspiegels, dat was het geloof ik, de velgen van de avantgarde vind ik iets minder fraai, vandaar dat ik bij het sportpakket uitkwam!
    een vast panoramadak is misschien nog te overwegen?
    vriendelijke groet,
    cees

Profiel E-mail  

Peter&Iris
    Nieuw berichtGeplaatst: 09 maart 2010, 21:39 
    Pro
    Pro

cees schreef:
    hallo Peter,
    een vast panoramadak is misschien nog te overwegen?
    vriendelijke groet,
    cees

Doen doen en nog eens doen :!:
    Die hebben wij ook en wat een enorm licht krijg je dan.
    Zie ook de foto

Maar heb je ook elek. inklapbare spiegels genomen ? Zeker een aanrader daar ze met de hand niet inklapbaar zijn.
    Overigens een mooie samenstelling =D>

Groet
    Peter

Bijlagen:
    PICT0033.JPG
    PICT0033.JPG [ 139.4 KiB | 309 keer bekeken ]

cees
    Nieuw berichtGeplaatst: 10 maart 2010, 01:01 
    Nieuw Lid
    Nieuw Lid

hoi Peter,
    bedankt voor de foto, het lichte grijze interieur staat verfijnd en cool en werkt heel ruimtelijk; je enthousiasme voor het panoramadak is aanstekelijk!
    in de showroom werd ik ook verleid door dit lichte interieur, maar ik schrok terug voor de kwetsbaarheid, dus na lang wikken en wegen heb ik voor de zwarte avantgarde bekleding gekozen; kan dus zeker wat licht via het dak gebruiken.
    Het is bij Mercedes niet moeilijk om de prijs omhoog te jagen, vooral met een zwaardere motor of een automaat.
    De electrisch inklapbare spiegels werden sterk aangeraden, wist niet dat ze normaal niet inklapbaar waren, dus achteraf een goede keus.
    Jullie hebben ook de kleur berggrijs? lijkt me tenminste op de foto.
    vriendelijke groet,
    cees

Profiel E-mail  

cees
    Nieuw berichtGeplaatst: 10 maart 2010, 18:18 
    Nieuw Lid
    Nieuw Lid

hallo Peter,
    Heb vanmiddag alsnog het vaste panoramadak toegevoegd!,
    tevens de avantgarde 5 spaaks 16" vervangen door de 7 spaaks 16" (meerprijs 190,- euro) : zie de link naar een aanbieding bij Stern. http://www.mercedesdeals.nl/
    Ik ben niet echt enthousiast, had liever de 17" sportvelgen, maar het sportonderstel was nu eenmaal de spelbederver!,
    las inderdaad op het forum meer negatiefs over het sportonderstel, (bij de B kun je wel kiezen om het comfortonderstel te behouden wanneer je voor het sportpakket kiest).
    Oorspronkelijk ging ik voor de actie bij Stern.
    Ik heb mij gisteren aangemeld, dus ben nog niet zo handig!
    vriendelijke groet,
    cees

Profiel E-mail  

Peter&Iris
    Nieuw berichtGeplaatst: 10 maart 2010, 18:58 
    Pro
    Pro

Hoi Cees

Je zal genieten van het panoramadak. (vooral als je een keer achter in zit)

17" velgen zijn wel mooi maar de band wordt platter.
    Dus minder comfort.

Idd hebben wij de berggrijs zie ook de foto's op
    viewtopic.php?f=50&t=438

Daar kom je onze A ook tegen.

Ik moet zeggen dat dit onze tweede A met lichte bekleding is.
    We hebben nog nooit een vlek gehad die er niet uitging.
    We hebben geen kleine kids dus dat speelt ook mee.
    Maar nu is ons vakgebied stofferingen en weten we hoe we het moeten onderhouden.
    Tevens zie je sneller dat het vervuild en dat zorgt er weer voor dat je tijdig onderhoud doet.

Tja de prijs....inderdaad die van ons ging met een A150 ook al over de 30 heen. Maar stap na een maand eens in een willekeurige andere (nieuwe) auto.
    En je zal merken waar dat prijsverschil in zit.

Meeste mensen die niet eerder een A hebben gehad of gereden hebben zien de prijs er niet vanaf (en terecht). Maar na er eens mee gereden te hebben, zeker een lang stuk ..... die zijn verkocht.

Groet, ps wanneer is de levering ?

Peter

Profiel  

cees
    Nieuw berichtGeplaatst: 10 maart 2010, 20:27 
    Nieuw Lid
    Nieuw Lid

Hallo Peter,
    UIteindelijk vind ik, net als jullie, berggrijs de meest geslaagde kleur.
    Zo had ik er nog niet tegen aan gekeken wat betreft de bekleding, maar jullie vakkennis is natuurlijk wel erg handig.
    De tijd dat onze 3 kids achterin zaten is ver verleden tijd, mijn dochter werkt nu als chauffeur op de A-klasse bij Connexion. De monteur in de garage waarschuwde mij om geen A te kopen van wege de vele problemen, hij noemde het een 'rampenauto' en adviseerde me beslist bij toyota te blijven. Het heeft me niet kunnen weerhouden toch deze keus te maken, hoewel de nieuwe Toyota Auris Hybrid ook een goede keus zou zijn geweest, de betrouwbaarheid en daarbij de variabele kosten met een verbruik van 1 op 25 en geen wegenbelasting.
    Het contract staat op 17 februari met levering in mei, onvoorziene omstandigheden voorbehouden; de totaalprijs is 24.700 plus nog de vandaag bijgevoegde opties panoramadak 819,- en de velgen 190,-, het is een dure grap , maar je hebt er wel wat voor!
    Met Mercedes heb ik geen ervaring, maar heb positieve verwachtingen; de ervaringen met de A die jij zo goed beschrijft geven vertrouwen dat mijn verwachtingen zullen uitkomen.
    Vriendelijke groet,
    cees

Profiel E-mail  

Peter&Iris
    Nieuw berichtGeplaatst: 10 maart 2010, 21:17 
    Pro
    Pro

Hoi Cees,

Wat die monteur vertelde was ook wel de waarheid.
    Zeker met de eerste serie W168 tot er in 2002 de facelift kwam.
    Die was gewoon goed.
    Daarna kwam eind 2004 de W169 en die was al weer een stap beter.
    Op 1 heel vervelend ding na, roest in alle deuren.
    En dat zou nooit mogen maar toch het komt veel voor.

Echter 2008 kwam de facelift en ik verzeker je die zijn gewoon goed.
    We hebben alle modellen gehad en weet inmiddels wel wat er allemaal fout mee is (of kan gaan).
    Het lijkt er dus op dat je eigenlijk altijd moet wachten op de facelift.
    Daarin zijn alle ervaringen verwerkt en eigenlijk probleemloos.

Toyota is natuurlijk een betrouwbare auto. Alleen het mist toch
    de afwerking en op een of andere manier zitten er ondoordachte zaken in.
    Zelf veel Honda's gereden en ook die zijn probleemloos.
    Probleemlozer dan de Mercedes en toch ... ga na een half jaar maar weer eens een proefrit maken met een willekeurig Japans merk en je begrijpt wat ik bedoel.
    Het klopt gewoon beter, zaken zitten daar waar het moet zitten.
    Dus hoewel niet altijd foutloos je zal zien waarom Mercedes de grootste trouwe klanten groep heeft.

Groet
    Peter

Profiel  

cees
    Nieuw berichtGeplaatst: 13 maart 2010, 11:19 
    Nieuw Lid
    Nieuw Lid

hallo Peter,
    interessant om te lezen hoe je de opvolgende jaargangen van de A-klassse onder de loep neemt, nog leuker om te lezen dat de A na de laatste facelift helemaal jouw volle vertrouwen heeft!
    Ik heb wel veel autoreviews geraadpleegd (Duitse, Engelse), en samen met een vriend met veel auto's proefgereden, zoals de Golf Plus, Qashqai, Suzuki SX4, Kia Venga, Honda Jazz, Prius, te veel om op te noemen, ook na het bezoeken van de Brusselse Autosalon bleef ik de A-klasse de aantrekkelijkste optie vinden, het hele concept, de esthetiek van het functionele, de hogere instap, maar toch een perfecte en sportieve zit, de kwaliteit van de materialen en het gevoel in de cockpit;
    iedereen hier op het forum zal wel op zijn eigen manier onder de bekoring zijn geraakt van de A!
    Wat heeft jullie uiteindelijk ervoor doen kiezen?
    vriendelijke groet,
    Cees

Laatst bijgewerkt door cees op 14 maart 2010, 01:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel E-mail  

Peter&Iris
    Nieuw berichtGeplaatst: 13 maart 2010, 19:29 
    Pro
    Pro

cees schreef:
    hallo Peter,
    Wat heeft jullie uiteindelijk ervoor doen kiezen?
    vriendelijke groet,
    Cees

Zo, dat is een mooie vraag en daar kan ik een heel lang antwoord op geven.

Onze eerste kennismaking met de A (w168) kwam toen wij onze rover met heel veel ellende wilde inruilen.
    Dit was nadat rover net over was genomen door BMW.
    Je kreeg er nagenoeg geen cent voor terug.
    Zo kwamen we via veel merken bij Mercedes terecht.
    Nieuw was prijstechnische ver buiten het bereik. Het zou een oude A moeten worden.
    Echter werden we goed geholpen en we kregen een hele goede inruil.
    Zo stond er een A van nog geen 6 mnd oud voor de deur.

Van deze A hebben we veel plezier gehad. O ja alle bekende problemen wel gehad. Maar werd altijd opgelost.
    Wel kwamen kraakjes in het interieur voor en dat vond ik persoonlijk wat minder. Dat kwam eigenlijk door het harde kunstof. De facelift was daarin een sprong voorwaarts maar die hadden wij dus net niet.

Toen kwam het nieuwe model op de markt de W169.
    We wilden wel eens wat anders en net zo als jij veel merken bezocht.
    Zelf gek van Honda. Maar het leek wel alsof we bij welke nieuwe auto die we proef reden een stap terug gingen.
    Moet ik ook nog vertellen dat er een behoorlijk lengte verschil is tussen mijn vrouw en ik. (156 tegen 185) en probeer dan maar eens een goede zit te vinden.

Hoe dan ook we kwamen weer uit bij de nieuwe A. Dit maal echt nieuw.
    Een super sprong voorwaarts in alles. Veel volwassener.
    Echter heel veel idiote reparaties gehad. (airbag cilinder met rammelende ventiel, vastzittende versnellingsbak, loskomende raamlijsten, resonantie in de aandrijflijn, en alles kwam wel weer goed (behalve de resonantie) maar het bleef een auto met terugkomende kwalen.
    Uiteindelijk deed de roest op alle portieren na 3 jaar de bekende druppel in de emmer te zijn. Echt met frustratie naar onze dealer gegaan.
    Daar zij de geschiedenis kenden is er goed overleg geweest.
    Uiteindelijk is de auto ingeruild tegen een zeer goed bod. Daarbij kregen we ook nog eens een behoorlijke korting op de nieuwe A.
    Dat is onze huidige W 169 A150 FL. En wat een heerlijke auto.
    Ze noemen het een facelift (optisch is dat ook zo) Maar wij vinden
    het verschil tussen de W169 en de W169 FL dusdanig dat je mag spreken over een nieuw model. Zelfs de rijeigenschappen zijn verbeterd maar ook de stilte binnen.

De zit is super , het model is buitenmaats compact maar wat een binnenruimte. Het comfort is hoog en de auto is de rust zelve tijdens een lange rit.

Al die dingen merk je wanneer de auto langere tijd in bezit is. En ik denk dat daarom de verkoop van dit model achter loopt.
    Vaak wordt er te veel gekeken naar het "smoelen"van de auto. De leuke maar zinloze en niet praktische nieuwtjes.
    Nee de A is geen echt spannende auto Maar een praktische comfortabele reisgenoot waarbij je na 1000 km nog even uitgerust uitstapt als toen je vertrok.
    En dat maakt de prijs hem helemaal waard.

Groet
    Peter

Profiel  

cees
    Nieuw berichtGeplaatst: 16 maart 2010, 18:42 
    Nieuw Lid
    Nieuw Lid

hallo Peter,

Een leuk verslag van je reis om het einddoel (de A-160) te bereiken!
    Bedoelde je met Rover de 3500 sd1?, dat was een interessante wagen, maar van een bedenkelijke kwaliteit.

Na bijna 22 jaar in mijn Toyota Corolla 1.8 diesel op grijs kenteken te hebben gereden besloot ik naar wat nieuws uit te zien.
    De corolla heeft zijn geld wel opgebracht, bijna geen onkosten, weinig wegenbelasting, een verbruik van vaak 1 op 20, zeker de laatste 12 jaar de garage niet meer gezien, nooit olie verversen, helemaal niets, af en toe alleen de APK; als het nu langzamerhand een wrak is geworden dan vooral door de slechte behandeling, maar hij start en rijdt nog vrolijk!
    Een hang naar overbodige luxe kan mij dus niet verweten worden!

Vorig jaar heb ik met een vriendin een reisje naar Venetie gemaakt in haar Twingo, een prettig, best wel volwassen rijdend karretje, dus was dit de eerste optie; toch heel Veel auto's bekeken zoals de Swift, Splash, Yaris, de vorige Mitsubishi Colt 1.5 Sky (ook inmiddels bijna 17 mille).
    Bij toeval om de weg te vragen stapte ik bij een Mercedes Outlet bedrijf in Delft naar binnen en daar ontdekte ik de A-160.
    Vanaf dat moment verloren alle daarvoor bekeken auto's hun aantrekkelijkheid.
    Toch nog eigenwijs verder zoekend: Alfa Mito, Honda Jazz, Audi A3, Kia Soul, Volkswagen, enz. vast nog veel vergetend.
    Echt leuk en begeerlijk vond ik de Mini en de Volvo C30 (mooi design dashboard, geweldig zittende lichtgrijze lederen stoelen) maar de lage zitpositie in beide auto's weerhield mij tenslotte.
    Dit valt onder het hoofdstuk 'smoelen' zoals jij het noemde, toch vind ik de A ook goed 'smoelen', zijn functionaliteit, toont wel fors en stoer, vooral door de grote spoorbreedte, maar je moet het zien.
    Vaak ga je op het eind toch voor hetgeen je het eerste mooi vond, alleen de Auris Hybrid bleef tot het eind de grootste tegenstrever, vooral na de laatste facelift.
    Had ik nog steeds iets van twijfel, door jouw beschrijvingen bijna verdwenen!!
    Vriendelijk groet,
    Cees

Profiel E-mail  

Peter&Iris
    Nieuw berichtGeplaatst: 16 maart 2010, 19:34 
    Pro
    Pro

cees schreef:
    hallo Peter,

Bedoelde je met Rover de 3500 sd1?, dat was een interessante wagen, maar van een bedenkelijke kwaliteit.

Vriendelijk groet,
    Cees

Hoi Cees.

Het was een rover 216. daarvoor een 214 gehad.
    Die was echt wel goed maar na 13mnd kwam er een einde aan toen er iemand met 80 km achter in kwam zetten. Dat is niet bevorderlijk. Zelfs de bestuurders stoel zat door de klap los.
    Uiteindelijk een 216 (was toen 200) nieuw geleverd gekregen.
    Die was niet slecht maar gewoonweg levensgevaarlijk.
    In een Jaar 3 maal nieuwe voorremmen en voorwielophanging (compleet) gekregen.
    Het moment van afscheid kwam toen de remmen het compleet niet meer deden terugkomende van vakantie op de Duitse autobahn. Een ervaring die ik nooit meer wil meemaken.
    Hoewel gemaakt nooit meer mee gereden althans tot aan de mercedes dealer :P

Groet
    Peter

Profiel  

Peter&Iris
    Nieuw berichtGeplaatst: 17 maart 2010, 20:01 
    Pro
    Pro

cees schreef:
    hallo Peter,

Had ik nog steeds iets van twijfel, door jouw beschrijvingen bijna verdwenen!!
    Vriendelijk groet,
    Cees

Hoi Cees
    Om de laatste twijfel weg te halen.
    Zie
    viewtopic.php?f=35&t=1296&p=6727#p6727

Groet
    Peter

Profiel  

cees
    Nieuw berichtGeplaatst: 18 maart 2010, 01:55 
    Nieuw Lid
    Nieuw Lid

hallo Peter,
    bedankt voor je moeite om mijn laatste twijfel te ontzenuwen!!

kwam nog een ADAC-pannenstatistiek tegen:
    de A-klasse in de Untere Mittelklasse 2008:
    http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf
    2007:
    http://www.amt.nl/web/Nieuws/Algemeen/T ... anners.htm
    en de Autoweek tevredenheidstrofee met een 9de plaats voor de A:
    http://www.autoweek.nl/tevredenheidstro ... &jaar=2008

Vanavond waren mijn dochter en schoonzoon op bezoek. Hij kwam trots zijn nieuwe lease-auto tonen;
    had zijn Citroen C8 ingeruild voor een Toyota Prius.
    Het is toch wel een bijzondere hi-tech auto, een soort rijdende computer, een open dak met zonnecellen, heel modern interieur, rijdt geruisloos weg, in de PWR-stand behoorlijk snel. Ik had hem uit mijn lijstje geschrapt omdat ik hem te groot vond en liever een compacte auto heb zoals natuurlijk de A!!
    zag een sterke A aanbieding weliswaar 3drs:
    http://www.autoweek.nl/actieauto/2224/A ... ed-Edition

Moet je vorige mail nog beantwoorden, maar de Rover is mij tamelijk onbekend, behalve dan dat model waarin gereden werd in de serie De Wrekers;
    een tv-serie van een beetje voor jouw tijd, geloof ik.
    Een vriend had er een (geen nieuwe) maar er mankeerde altijd wat aan.
    Vriendelijke groet,
    Cees

Laatst bijgewerkt door cees op 18 maart 2010, 02:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  Pagina 1 van 2
     [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » De Baby-Benz » Baby-Benz Algemeen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur